Anna lyssnar på - Miss Li

Sen jag hörde Miss Li första gången våren 2008 så var jag såld.

Produktivare tjej får man nog leta efter - 22 november 2006 släpptes hennes första album
Late Night Heartbroken Blues under 2007 släppte hon inte mindre än tre album - God put a rainbow in the sky, Songs of a ragdoll och Best of 061122-071122. Hennes senaste album Dancing the whole way home kom 31 mars 2009.

Förra året såg jag hennes live i konserthuset i Kristianstad. Det var lite tråkigt att det var i en lokal som innebar sittande konsert - de flesta av hennes låtar får mig att vilja dansa.
Miss Li, eller Linda Carlsson som hon egentligen heter, varierar mellan att stå framför sitt band och sjunga och att själv sitta vid ett piano och sjunga och spela.
Det slutade såklart med att hela publiken stod och dansade och sjöng med i alla hennes låtar:)






Miss Li's musik är snudd på oidentifierbar, en blandning av jazz, blues, kabaré och folkmusik från världens alla hörn, alltid med inslag piano. Hon säger själv att hon inte spelar piano utan hon "hammrar piano".

Miss Li har gjort duetter med bland annat Lars Winnerbäck - Om du lämnade mig nu,
Amanda Jenssen Bourgeois Shangri - La och Maia Hirasawa - Crackers

Nu längtar jag efter ett nytt album, men tills det kommer lyssnar jag på mina favoritlåtar Dirty old man,
Polythene Queen och Stupid Girl från det senaste albumbet Dancing the whole way home!:)

Puss på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0