En dag i underställets tecken

Tog på mig mitt förstalagers underställ plus mitt andra lagersställ plus arbetsbyxor och gick upp till växthuset efter lunch. Vi skulle så perenner och lignoser - ett moment vi bara kommer göra en gång så jag kunde inte missa det, sjuk eller ej.

Vi sådde bland annat Stewartia, Hammamelis japonica, Cryptomeria, några olika Acer arter och en hel bunt prenner. Både till skolan och till oss själva. Jag sådde bara lignoser till mig sälv som vi kan plantera vid mammas damm ifall det blir något av dem:) Många är ganska svåra att dra upp själv.

Det började snöa när jag gick hem vid fyra och det snöar riktigt mycket nu. Stora, fluffiga flingor. Halsen känns fortfarande grusig och jag är helt täppt i näsan. Så resten av dagen har jag myst i underställ i soffan tillsammans med mina fröer och ett par avsnitt av Lie to Me - riktigt bra serie!






Ungefär såhär (o)snygg har jag varit hela dagen. Underställ, osminkad och håret på ända. Precis som det ska vara en dag i underställets tecken.

Ikväll vankas det tomatsoppa följt av pannkakor, jag kanske frestar er med en bild senare!

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Fundera grönt

En sann trädgårdsmästare!

Vad söt du ser ut med dina fröer...

Nanna

2010-02-25 @ 17:38:39
URL: http://funderagront.blogspot.com/
Postat av: Fundera grönt

Just ja, det var ju de fröerna vi plockade i höstas som ni fick så! Kul!

2010-02-26 @ 18:37:29
URL: http://funderagront.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0