Sambovantar

Mr. Sambo tyckte att han också behövde ett par vantar, och det är väl klart att han gör.

Stickade med en massa kärlek, i Kauni (såklart) inköpt från Garnkorgen (som vanligt).

Det blev samma spiralvridning och varannanstickning som mina första Kaunivantar. Det blåa garnet skiftar men lite för sällan, tycker att det var lite tråkigt. Men nu är min kärlek varm om händerna när han cyklar hem från jobbet klockan fyra på mornarna. Bra för honom och bra för mig - jag slipper ett par iskalla händerna som sticks till mig för att bli varma när han kommer hem!



Det var en väldigt solig eftermiddag s det var svårt att få en bra bild. På väntser vanten kan man i alla fall se lite av skiftningen från blått till mörkblått tills vart, högran blev bara ljus blå.

Håller just nu på att sticka muddar för glatta livet. Jag är med i Bloggare - för varenda unge. Min plan är att sälja muddar - handledsvärmare - här ifrån bloggen och använda pengarna för att köpa sådant som är livsviktigt för många barns överlevnad i tredje världen. Allt från myggnät och maskmedel till vaccin. Så håll utkik efter det, du kan göra en skillnad för ett barns liv och vara varm om händerna samtidigt!


Kommentarer
Postat av: Mary

SNYGGA vantar!

2010-11-05 @ 21:54:21
URL: http://mary.tillflykt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0