Kombinationer

På vår studieresa till Sävsjö såg jag många vackra växtkompositioner som jag skulle vilja dela med mig av till er!

Det var riktigt inspirerande att bli guidad av stadsträdgårdsmästaren i Sävsjö som jobbar med ett väldigt utförligt ståndortstänk. Jag tror och tycker verkligen att ståndortstänk är framtiden. Det är inte ekonomiskt och ekologiskt hållbart att byta ut jord och jobba med växter som egentligen inte har samma ståndort vilket leder till problem med att till exempel behöva vattna för mycket eller byta ut växter som går ut.




Molinia + Kärleksört + Rödsolhatt




Doftlök + Blodtopp



Kransveronika + Tuvrör (världens bästa gräs enligt herr Stadsträdgårdsmästare)


Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Johanna på UNICEF

Hej!



Johanna heter jag och är webbansvarig på UNICEF, vi har precis startat nätverket: Bloggare för varenda unge - och då du tidigare har skrivit om oss undrar jag nu om du har lust att bli en del av det - en viktig länk i en stark kedja av människor som kämpar för alla barns rätt till överlevnad och utveckling. Och det är absolut kravlöst! Kika gärna in på sidan: Bloggare för varenda unge (http://www.unicef.se/stod-oss/bloggare-for-varenda-unge)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0