Spontangrillning a la Lunden

Av Eddy och hennes Calle blev jag och prinsPhilip inbjudna på lite spontangrillning på en mycket trevlig och lugn innergård i Lunden. Det vankades en rejäl flintastek a la förra året till karnevorerna och en grillad majskolv till fuskterianen. Till det en utmärkt sallad och grillade rotfruktspaket - lite väl grillade på sina ställen.
När maten var uppäten och vinglasen tömda bar det in i lägenheten för vidare ätning. Vi svängde snabbt ihop den mest utsökta smulpajen med röda och svarta vinbär, serverad med vaniljglass med jordgubbsrippel.
Husets avecer dukades fram och likaså kaffe. Det disskuterades allt från cyklar och chiliplantor till mcb-tentor och spinnrockar till långt in på natten.

Stickningen var medplockad men blev aldrig framplockad. Däremot ska jag snart iväg på en dag i ullfärgandets tecken med några andra stick och spinnentusiaster och en kursledare från Holland. Tur att man är slängd i flamländska så att vi kan föra hemliga samtal..Heel goed wis jij vraag mij..

En fantastiskt trevlig kväll i trevligt sällskap!

Eftersom Calle och Philip inte lyckades fastna på ett smickrande sätt på bild så blir det bara et idol-kort på mig och Eddy!



Kommentarer
Postat av: eddy

jag skriver autografer i pausen=)

2011-04-30 @ 14:44:17
URL: http://blogg.passagen.se/eddysblogg
Postat av: mia

Låter så trevligt, kul med färgning. Jag ska skamligt erkänna att jag ännu inte änns sett en bild av brudparet, hur insnöad är jag då? Men det kommer..

Ha en fortsatt fin helg :)

2011-04-30 @ 22:05:31
URL: http://mialivet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0