Welcome to the family

Every wednesday and saturday there is a market on the town-square here in Mariestad.
Today I went down there with the intention to buy some organic eggs and bread.

I came home with both...and also with a new orchid to join the other ones in the window.

It was just standing there, bright purple with dark purple spots and white toung, and just begging me to bring it home. And since the prizetag said 50% it came home with me for only 45 swedish crowns.
And now it stands like a queen in my window, 30 cm taller than all my other orchids. Lovely.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hahaha, mest troligt!



Åh gud, har du också läst den?! Alltså, den där journalisten skrev visst lite som han tyckte lät bra. (Jättenödvändigt att skriva om den "eventuelle pojkvännen" också ;) ) Och bondmora.. Bondmora! Oh well :P



Mina odågor till hundar ja. Jag råkade få syn på Lucas på en förenings hemsida och sen var det klippt. Kärlek vid första ögonkastet! Man går helt enkelt in på valfri förenings hemsida, letar upp en hund man tycker är galet snygg (eller ännu hellre, letar upp en som på beskrivningen låter som om den skulle passa bra i ditt liv). Sedan skickar man in en intresseanmälan, och efter det börjar väntan på svar ;)

Lite klurigt är det ju eftersom man får förlita sig på de uppgifterna som kommer från volontärer i Spanien, och dessutom ska man vara försiktig i valet av förening. Det finns seriösa och väldigt mycket mindre seriösa såna. Sen, när allt är klappat och klart, adoptionsavgiften betalad osv, så kommer hunden med flyg till Arlanda, Landvetter eller Kastrup :)

Vad som är positivt med att ta en utländsk hund är att man har föreningen om det skulle hända något. Kontaktnätet är ganska stort och som jag upplever det så får man lätt kontakt med andra som adopterat hund från utlandet (perfekt om man vill ha hundvakt ;) ) Och fördelen med hundar som levt i hägn är att de är så duktiga på hundspråk, det är ytterst sällan det är tjafs när vi har hundträffar. Jag kan prata i evigheter om de där djuren och hur det går till, men jag ska försöka låta bli att skriva en hel bok här.



Ja, pippitröjan ja! Jag började i morses, men istället för blått och rött så blir det grönt och rosa :)



Den där orkidén ser ju helt fantastisk ut förresten!

2011-08-27 @ 17:25:05
URL: http://fiaelise.blogg.se/
Postat av: MiA

Hur klarade du att bara köpa EN?! Jag hade kommit hem med en hel kasse full s

Och - biten av färg-buggen ser jag. Härliga rovings!



Capen har jag tänkt använda istället för kofta eller tunn jacka nu på tidiga hösten. Svår att ha sedan under jacka... men kanske bra om det är kyligt i butiken i vinter :)



Kram!

2011-08-27 @ 19:05:09
URL: http://minspiration.blogspot.com
Postat av: Sofia

Hahahaha, det lät ju helt stört när han skrev på det sättet. Vi har ju träffats ett tag, men P är liksom inte introducerad för familjen än om man säger så ;)



Jag vet vilken dokumentär du menar och den föreningen borde inte få finnas egentligen. Julie (som tanten heter) är helt sinnes. De är helt galna hela föreningen. Det verkar däremot som om antalet hundar från just den föreningen har minskat och det är ju positivt iaf. Sjukdomen är också en aspekt, men som tur är så finns inte just den specifika myggan som sprider sjukdomen, i Sverige.

Hundarna från Irland riskerar ju däremot inte den här sjukdomen (har du hört talas om www.neverneverland.se ?)



Ååh, Jessicas ja! Flora och Essy är små sötdjur. Jag blir lika fascinerad varenda gång jag är hundvakt åt dem, det är lika tyst och lugnt med fyra hundar som med två ;) Whippets är bra hundar, ta med sambon till en valpkull eller två så är det kört sen ;) Annars har vi vinthundsträffar lite då och då i Mariestad och då är det med allt från greyhounds till whippets.



På tal om träffar, på måndag (4e sept) så tänkte vi ha handarbetskväll i puben. Kom om du är i stan :)

Kram!

2011-08-27 @ 19:27:44
URL: http://fiaelise.blogg.se/
Postat av: Miastickar

De är ´helt livsfarliga för plånboken de där talande orkideerna som bönar och ner att få följa en hem, jag brukar inte heller kunna motstå dom! :)

2011-08-28 @ 12:55:27
URL: http://www.miastickar.blogspot.com
Postat av: Sofia

Åh, ja ta med lite! Om inte annat så vill jag titta :)



Jag kan säga till nästa gång vi har vinthundsträff i stan, så får du klappa och känna på fler än bara mina benrangel :)



Hoppas du har haft en fin helg!

Kram

2011-08-28 @ 13:39:38
URL: http://fiaelise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0