Fiberfrossa

I onsdags var jag hemma hos Elin - theknittingseaman - och fick prova att spinna på spinnrock för första gången på Elins Louet.
När jag väl fick grepp om det var det hur roligt som helst och Elin matade på med olika fibrer så att jag fick prova bland annat
  • BFL (love it)
  • alpacka (lättare som kardad än topsband)
  • gotlandsfår (grovt men lättspunnet)
  • bomull (ganska omöjligt)
  • mölkproteinfibrer (attans så krångligt)
  • merino (mjuk och gossig men inte helt lätt)
..och ännu mer där till. Elin har det sjukaste garn- och ullförråd jag har stött på och det var jätteroligt att få komma hem till henne och prova. Hon skickade med mig en hel bunte ull och lite garn, så att jag har lite att pyssla med.




Kommentarer
Postat av: miastickar

Vilken lycka!

2011-02-18 @ 13:09:12
URL: http://www.miastickar.blogspot.com
Postat av: mia

enig med mia över, vilken lycka! tänk att få sitta där och prova så många olika fibrer. mjölk?? låter krångligt. tänker du blev helt trollbunden :)

2011-02-18 @ 21:27:29
URL: http://mialivet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0