Fröer!

För att belöna mig sjävl för att ha skrivit Synopsis till me exjobb verison 1.1 beställde jag fröer till sommarens odling från Runåbergsfröer!
Jag har fått jobbet som trädgårdsmästare i skolträdgåren och kommer jobba där 50% hela säsongen parallellt med att jag skriver mitt ex-jobb!

Det blev bland annat
  • Chili Espelette
  • Jalapenos
  • Två sorters busktomater
  • Två sorters rödbetor
  • Rödlöksfrön
  • Purjolöksfrön
  • Bönor
  • Sallat
  • Brytärt
Här är några bilder från den härliga sommaren i köksträdgården när jag gick första året på DaCapo



Det frodas i sålådorna i barnkammaren



I kryddlandet frodades harplatarna - här en av tre som vi hittade när vi klippte ner lavendel!



Jag skördar basilika i växthuset


Kommentarer
Postat av: miastickar

Vilket spännande jobb! Förstår att harpaltarna förstår en del men de är ju för söta!

2011-01-26 @ 08:57:01
URL: http://www.miastickar.blogspot.com
Postat av: Lotta

2011-02-09 @ 18:20:04
URL: http://www.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0