Positiva listan

Efter att ha varit särbo i 2 dagar har jag försökt göra en lista över bra saker med att bo ensam, det gick väl sådär..

  • Man kan äta vad man vill. MEN man har ingen att handla med, ingen att laga mat med, ingen att äta med och ingen som hjälper med disken
  • Det blir inte lika snabbt stökigt i lägenheten. MEN man måste städa ensam
  • Det blir inte lika mycket tvätt. MEN man måste själv springa upp och ner till tvättstugan, vika tvätten och stryka
  • Man behöver inte slåss om täcket och får mycket plats i sängen. MEN man har ingen som värmer en, som pussar en godnatt och säger att man är ett vackert penntroll på morgonen
  • Man kan ha vattnet så varmt man vill i duschen. MEN ingen som som tvålar in ens rygg eller tvättar ens hår
Det enda jag har kommit på som faktiskt är bra är:
  • Man behöver inte slåss om badrummet på morgnarna
Om någon har förslag på andra bra saker med att bo ensam får ni gärna tipsa!

Efter tips från kusin Pernilla kan jag även lägga till:
  • Man får välja TV kanal - jag får aldrig kolla på min älskade kriminalserier om Philip är hemma. CSI, Criminalmind, ColdCase, Midsummer Murders, Miss Marple, Kommisarie Morse - Here I come!



Jag och älskling i Kalmar i somras


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej Anna!!!

Hoppas att allt är bra med dig och ett år går fort innan du kan sluta upp med din älskling ♥. Men visst är det härligt att helt själv få bestämma över vilken kanal man vill titta på på tv:n. Här hemma gömmer barnen fjärkontrollen så att man aldrig hittar den. Det är PEST!!! Grattis till blivande Dr Philip. Då får jag ju konkurans av honom för pappa brukar kalla mig Dr.Nilsson ;) Måste även säga att det är underbart vackra strumpor och hanledsvärmare du har gjort. Man blir glad bara av att titta på dem. Kram på dej Anna från oss alla på Lillgården

2011-01-19 @ 18:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0