Mullbärssilke hemliga ränder

Jag har spunnit min första snutt mullbärssilke på Kerstin, ännu en snutt väntar henne när jag spunnit färdigt min silkcap som jag färgade hos Lena. Den går i samma färger som Blueberry Fluff garnet.

Denna silkessnutt går i rost, silver och blått. Färgad utan någon som helst planering, tog bara en massa slattar och kladdade med. Även den andra silkessnutten är en slattsnutt, fast med fler färger. Silke har verkligen en fantastisk förmåga att absorbera färg som jag uppskattar!

Här kommer också en sneakpeak på mitt senaste stickprojekt som jag inte vill visa i sin helhet eftersom det är en födelsedagspresent till en viss prins..






Kommentarer
Postat av: MiA

Snyggt silke! Och hemlisen gissar jag på en Daybreak? Blir finfin den också :)

2011-07-18 @ 14:41:45
URL: http://minspiration.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0