Silkcap

Har spunnit min första silkcap!

Först gillade jag inte den inte alls, tyckte att den var besvärlig och motsträvig. Men den motsträvigheten kom jag sedan att uppskatta, man kunde dra och slita som man ville och spinna hur tunt som helst utan problem. Det var trevligt att få vara lite våldsam vid spinnrocken för en gångs skull!

Jag navajoplayade garnet och var förvånad över hur mycket det faktiskt blev. Garnet har en lite ruff känsla, men bara till utseendet. Det är inte alls så glansigt som tussahn och mullbärssilket men jag gillar det ändå. Jag tror att det kan räcka till att sticka ett par randiga handledsvärmare.

Den har fått heta Lobeli love efter den mixade hänglobelian som väller över i mina balkonglådor!







Kommentarer
Postat av: Garntrollet

Garnet ser jättefint ut. Jag slet sönder mina händer då jag spann "caps"... Drog du ut hela rutan/rutorna till en lång "tops" först, innan du spann, eller drog du ut allt efter som? Jag brukar dra ut alla rutorna först, så är det avklarat.

2011-07-19 @ 10:52:17
URL: http://www.garntrollet.se/blog
Postat av: MiA

Snyggt! Fick du ut allt det av en bunt silkecaps? Helt otroligt isåfall. Kanske borde spinna mina också :)



Interweave säljer en del tidningar som e-mag (direkt download) bla det numret av Knit&spin. Innehåller massor av bra mönster - värt pengarna :)

2011-07-24 @ 14:12:41
URL: http://minspiration.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0