Veryberry

Gick ut i skogen i förmiddags för att plocka blåbär och kanske lite vildhallon.

Jag kom hem med en korg som svämmade över av blåbär, vildhallon stora som "vanliga" hallon och en hel hög röda och svarta fågelbär. Total lycka att hitta hela den skatten i en pluttans skog som ligger bara 10 minuter från där man bor. Nog för att jag visste att jag skulle hitta blåbär, men så mycket hallon och fågelbär också, helt ljuvligt.

Så resten av dagen har jag spenderat i köket (när jag inte suttit vid spinnrocken) och gjort drottningsylt, körsbärsmarmelad och en körsbärspaj. Samt stoppat en hel del bär i frysen.

I korgen tittar även lite haircovert och Northern Pickling gurka från lotten fram.




Kommentarer
Postat av: Malin

Mums så mycket gott!

Plockade körsbär hos syster i veckan, kokade körsbärskräm på dem :)

2011-07-17 @ 21:50:23
URL: http://nystanopapper.blogspot.com/
Postat av: billan

Åh så mycket godsaker du visar!

Tack för besök hos mig.....välkommen åter:)

Nu ska jag läsa vidare här på din fina blogg.

Må så gott!

2011-07-18 @ 11:32:24
URL: http://billanschilepepparmix.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0