Fröken Mallorca

Det här är fröken Mallorca, en av mina nya pelargoner som jag köpte på Nordiska Trädgårdar när vi var där med skolan i våras. Jag har redan bestämt att jag ska åka dit nästa vår igen, prinsPhilip får stå ut med en trädgårdsweekend i Stockholm!

Fröken Mallorca, egentligen bara Mallorca men hur kul låter det, har sällskap av många andra pelargoner på balkongen. Mamma hade med 5 nyra sorters zonale som hon köpt på torget hemma till mig efter min önskan. Jag ångrade bittert att jag inte köpta några när jag själv var där för två veckor sen. Sen har jag fått tillskott av tre pelargoner som jag fick som sticklingar av Elin. De har nu rotat sig och fick nya krukor i helgen när alla andra pelargoner också fick det.

Det är tur att vi ska flytta in i en lägenhet med många fler fönster för annars vet jag inte vad det skulle bli med alla mina växter i höst! Det är inte så bra för en växtälskare att jobba på en handelsträdgård...







Inte helt färgkoordinerat, men lådan över pelargonerna med hänglobelia, rosa och vita pelargoner är jag ändå lite kär i!


Kommentarer
Postat av: Emma

Oh, vilken härlig pelargonbalkong!

Jag gillar dina stickalster i ditt blogghuvud (jätteknasigt ord, men sambon säger att det heter så!)

2011-06-28 @ 21:27:26
URL: http://emmasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0