Inläggsbrist i sommarvärmen

Det har varit lite inläggsbrist på sistone men jag har haft tusen saker att göra! Helgen har spenderats i Skåne med allt var det innebär av midsommarfirande, släktträffar, sova i militärtält och sånt där som man gör i Skåne. Jag har dock stickat en massa också, resultatet av det kommer förhoppningsvis dyka upp på bloggen senast på torsdag.

Jag jobbar en massa och försöker hinna med att sylta, safta och konservera nu när allt blir moget och klart på en och samma gång. Två omgångar jordgubbssylt har hunnits med, samt gurkinläggning, fläder/mynta saft och fläder/jordgubbssaft står och gottar till sig i kylen innan de ska tappas på flaskor.

Spinner födelsedagsullen och väntar på vildrosortopsen som jag köpt av Mia ska hitta hem till Mariestad:)



Jag och min fina barndomsvän Martina på midsommar.


Kommentarer
Postat av: Emma

Tack så mycket!

Växtfärgning är riktigt roligt och på något vis så passar alla färger med varandra när det är växtfärgat.

Ser att du spinner också! Vackert!

2011-06-28 @ 22:32:46
URL: http://emmasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0