Måns Nilsson Student 2011

I fredags tog lillebror Måns Katten Nilsson studenten från Livs Medelsprogrammet med inriktning bageri. En mycket stolt storasyster armbågade sig fram när lillebrors klass annonserades för att kunna stå som paparazzi framförsenen där studentsången skrålades fram.
När lillebror sprang ut trängde tårarna sig på hos en mycket stolt lillasyster.

Sen vankades det några ärevarv runt stan med traktor med hela klassen på flaket. Det var 4 år sen jag tog studenten med jag blev lagom nostalgisk när jag såg alla finaklädda studenter och studentskor.
Hemma vankades det riktig Måns-mat, nämligen tacos. Sedan tre sorters tårta på det, prinsess, maräng och mördeg. Lagom bukstinn var vi alla sen.

Jag fick dessutom träffa min bebiskusinbarn som var söta som få och riktigt mysiga. Jag fick bebisgosa medans mammor och pappor högg in på maten och fick äta i fred en stund. Sniffa på ett lent, sovande bebishuvud var bättre än bäst!

Nu sitter jag hemma, inte på jobbet, eftersom jag blivit dunderförkyld efter helgens alla begivenheter. Hoppas jag frisknar till tills imorgon!











En riktigt härlig student blev det och vädret blev också fint, lillebror verkade glad och det är ju trots allt det viktigaste!

Tack Skåne för den här gången!


Kommentarer
Postat av: eddy

å vad härligt mysigt. nu har jag köpt garn till myrtle förresten. semilla heter det och är härligt äppelgrönt=)

2011-06-13 @ 14:22:52
URL: http://blogg.passagen.se/eddysblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0