Tre små härvor

Efter att ha varit hemma och vårdat min förkylning så har nu garnet Smilla fått sällskap av Nico och Nilla. Två små härvor som gör trion komplett. Eller så små är de kanske inte..
Jag är jättenöjd med alla tre med vet faktiskt inte vad jag ska sticka av dem, så jag får nog suga på den karamellen ett tag till.

Är inne på min tredje hemmadag, igår jobbade jag halv dag vilket innebar att jag var helkass idag igen. Jag hoppas att jag kan gå till jobbet på Vänerblommor imorgon eftersom chefen ska iväg på torg hela dagen.
Men jag får en del gjort i alla fall. Har städat - mamma och pappa kommer i helgen så det är trevligt om det är rent hemma. De ska visserligen på vandrarhem vid Götakanal någonstans men det blir kvällsmat hos mig när de kommer på fredag. Sen har jag svängt ihop två dopkort till mina söta kusinbarn, bild kommer nog senare.

Så nu, när allt det är gjort vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Jag måste bort till chefen och prata igenom morgondagen så att allt är klart samt åka till biblioteket och låna lite ljudböcker. De tar slut snabbt när man sitter och spinner en hel eftermiddag. Blir dock helt anfådd på den korta cykelsträckan bort till biblan. Jag har lyssnat på böcker via elib, tack för tipset Elin, men man får bara låna 3 böcker per 7 dagar så jag är redan uppe i min kvot..

Här har ni dem i alla fall, tre härvor gladgarn!






Kommentarer
Postat av: Elin

...det är därför jag använder E:s lånekort också :) Har inte Prinsen något för Mariestad? :P



Fina härvor! Själv spinner jag prover idag. Finull med silke, silk noils och merino. Som TdF-projekt.

2011-06-15 @ 14:25:38
Postat av: MiA

Jätteläckra garner du har spunnit!!

2011-06-15 @ 14:59:04
URL: http://minspiration.blogspot.com
Postat av: Garntrollet

Supersnygga garn! Jag gillar färgerna. Jag skulle sticka något faire isle-aktigt med kanske svart garn... en basker!



Jag kan inte lyssna på något när jag spinner. För mig är spinnandet lite som meditation, man tömmer tankarna.

2011-06-16 @ 10:02:43
URL: http://www.garntrollet.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0