Falling in love sock-a-long

Nu är de klara, mina Fallin in Love socks, som stickades färdiga hemma hos Eddy idag när vår sticktrojkan hade en av våra härliga frukost-middag-fika-stickträffar.

Jag stickade mina som bekant i ett väldigt spräckligt garn för att eventuella fel skulle synas lite mindre...Men ni kan tro att de blev hur bra som helst. De ska således få sig ett färgdopp i Ashfordfärgernas marinblå nyans. Jag hoppas dock på att spräckligheten ska sitta kvar lite så att de ser lite flammiga ut.

När allas är färdiga ska vi ta en bild på alla tre så att ni får se hur olika sockar det kan bli av ett och samma mönster, vi ha tillexempel alla tre gjort olika avmaskningar och olika långa skaft.








Kommentarer
Postat av: Susanne

Så fina! Riktigt härliga!!

2011-05-22 @ 16:15:46
URL: http://ingaredstoka.blogspot.com
Postat av: The Knitting Seaman

Snygga bilder på snygga sockar. ser fram emot att få se den mörkblå versionen. På lördag kanske? Mina blev klara idag. Bara avmaskningen kvar.

2011-05-22 @ 23:55:05
URL: http://theknittingseaman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0