Kardaren

Idag under sticktrojkanens möte fick jag även låna Elins kardmaskin, snäll som den lilla sötan hon är! Med den har jag jobbat på med att karda finullen som jag fått av just Elin. Jag blandar den med silke för att göra det kommande garnet lite intressantare. Jag har både chokladbrun-nästan svart ull och kolabrun, jag har sorterat dem var för sig så att kardfloren blir i två olika färger.

I nuläget har jag inga planer för vad som ska stickas av det hela, jag får se hur garnet blir först. De kolabruna lockarna blev väldigt korta eftersom det var så mycket blekt i topparna som behövde klippas bort, men de chokladbruna är väldigt långa och kommer nog att bli ett bra garn av.

Elin hade även med sig några pelargonsticklingar och lite ullprover, jag hoppas att sticklingarna tar sig! Jag har ganska många pellisar nu, vet inte vad alla är för något eftersom att jag är en simpel, men ärlig, sticklingstjuv..



Såhär lycklig var jag över att få låna Elins kardmaskin som hann gå till jobbet innan jag fångade henne på bild



..och såhär glad var Eddy över att sticka på sin stickning som är hemlig så jag kan inte avslöja vad det är..

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag blev faktiskt jättenöjd, och när det inte kostar mer så kan man ju göra många olika.

Jag har använt ett universallim som är köpt på Panduro. Kommer inte ihåg vad det heter, men det står på förpackningen att man kan använda det till (typ) allt.

Sarah

2011-05-22 @ 10:10:31
URL: http://deotaligaprojekten.blogspot.com
Postat av: Elin

Värsta old-style-posen ju! Typ "en fligig hemmafru vet hur man använder sin kardmaskin". ::)

2011-05-22 @ 23:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0