Amsterdam i bilder

Här kommer lite samlade bilder på den finfina helgen i Amsterdam!
 
 
Lördagsmorgonen bjöd på såhär fint morgonväder
 
Om det började brinna var det enligt instruktionerna på engelska helt okej att trasha receptionen.
I de holländska intrukstionerna skulle man visst ringa receptionen..
 
 
Den här kisen låg i solen på en av stolarna inne på pannkakshuset som vi åt lunch på.
Vi utnämnde hen genast till först shoppingpåsevaktare
 
Lillebror och jag, mätta och belåtna efter pannkaksfrossan
 
Så fort jag och mamma ägnade oss åt något som av min lillebror ansågs som tråkigt så halade han fram en bok ur en av sin jackas många fickor (första dagen hade han en i varje ficka, sen var vi på ABC fyra gånger och fyllde på lagret). Här står han och läser medans mamma och jag fotar sjalar.
 
Spindelmannen fick sig en kyss innan vi lämnade Madame Tussauds
 
Snygga mosssprutet utanför Rijksmuseum. När jag blir stor ska jag också ha en mossfontän!
 
Mamma och lillebror utanför vandrarhemmet
 
Varanerna som härbergerar en gräsplätt mitt i Amsterdam

Utanför Anne Frank museét vars jättelånga kö vi slapp stå i!
 
Mamma med våffla och glass på Ben & Jerry's och lillebror med Hannibal Lector på Madame Tussauds

Sista gången vi gick förbi ABC, lillebror tyckte det var bäst att gå in och handla en fjärde och sista gång. Jag och mamma tog en powernap på bänken utanför..
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: B R O W N S U G A R

Haha! trasha receptionen :') ser ut som en underbar resa iaf :)

2012-10-05 @ 12:54:56
URL: http://www.brownsugar.blogg.se
Postat av: Paulin

massa härliga bilder! :)

2012-10-11 @ 21:01:35
URL: http://mylittlediary.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0