Baby E's garter stitch kimono

Den här lilla rätstickade kimonon, eller omlottkofta, är till min pappas kollegas första barnbarn.
Stickad efter önskan av min pappa att ge i present till lilla E.
 
Den är stickar efter mönstret Garter Stitch Baby Kimono som finns som gratis nedladdning på ravelry.
Jag har använt Schoppel Wolles Admiral i två olika färger.
Koftan är stickad på 2.5mm stickor istället för 3mm som mönstret förelog.
Den är riktigt tät, utan att vara stel, och kommer nog väma lilla E skönt i vinter!
 
Koftan i sin helhet, stickad för 3-6 månaders bebis
 
Koftan fick en icord kant (icord är det bästa jag lärt mig sedan jag lärde mig sticka) och röda knappar
 
Den gröna icord kanten binder liksom ihop hela koftan
 
Färdig för leverans så snart jag blivit förkylningsfri så att jag orkar bege mig till postkontoret!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjusigt! Babykläder är så sött!

2012-10-03 @ 17:20:03
URL: http://friskapande.blogspot.se
Postat av: Pysselfarmor

Bedårande!

Svar: Tack så mycket!
Anna

2012-10-03 @ 22:34:27
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0