Forellen

Helgen i Amsterdam var helt fantastikst bra!
Men innan jag visar bilder av bland annat megastora pannkakor, fyra besök på ABC, gos med kändisar på Madame Tussauds och våfflor med glass på Ben & Jerrys tänkte jag visa bilder på min senaste design.
 
Forellen
en sidstickad sjal med slätstickad kropp, en bred flätbård och icord kant.
Den stickas enfärgad eller med intarsia.
 
Forellen med intarsia
 
Stickad i Madeleintosh Tosh Sock i färgerna Terrarium och Steven loves Tosh
 

Flätbården och den stälstickade kroppen förstärker varandra
 
Vingbredden mäter 176 cm
 
Jag i min enfärgade Forellen på en typisk Amsterdamsk bro - fylld med cyklar
 
Stickad i Skein Sock i färgen SeaSalt, garnet och färgen som från början inspirerade mig till designen

Flätmönstret löpen som böljande vågor längs bården
 
Mönstert ska nu teststickas och kommer vara tillgänligt på ravlery inom en snar framtid.
 
Vill du kika på mina andra stickmönster kan du göra det här
 
 

Kommentarer
Postat av: friskapande.blogspot.se

Du är så duktig!

Svar: tack:D
Anna

2012-10-01 @ 20:39:56
URL: http://friskapande.blogspot.se
Postat av: Sofia

OJ va fin!

Svar: Tack :D du är också fin ;)
Anna

2012-10-01 @ 20:58:18
URL: http://fiaelise.blogg.se
Postat av: Maria

Så.himla.fin!! Fasen vad duktig du är, söt-Anna!!

Svar: Tack, gull-Maria!
Anna

2012-10-01 @ 21:59:55
URL: http://www.pysselochknap.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0