Pumpakungen

Pumpkungen var en låt barnen på en förskola jag jobbade på älskade att sjunga, i tid och otid.
Det var nog mest för att det var läskiga ljud och lite häftigare musik i den låten på CD-skivan än de andra sångerna och söta fåglar och maskar i komposten.
 
Den gick jag och nynnade på när jag började skörda av mina pumpaplantor som växer på komposten.
Jag har rivit av ungefär tiondel nu, och skördade av cirka 70 pumpor, och jag har redan innan skördat av runt 80 stycken. Så om man räknar i runda slängar har min TRE pumpaplantor gett 800 plantor!
 
Prydnadspumpor av sorten 'King of Thornes'
 

Kommentarer
Postat av: B R O W N S U G A R

Sv: Visst är den avslappnande? :) Jag älskar twilight musiken från filmen, haha brukar lyssna på dom när jag vill komma ner i varv :D

2012-10-08 @ 20:26:07
URL: http://www.brownsugar.blogg.se
Postat av: Emma

Läckra!

2012-10-08 @ 21:26:06
URL: http://emmasdagar.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0