Bumble Royal

Nu har några bilder på min kofta letat sig hela vägen från Sverige till Nederländerna och jag kan stolt presentera koftan Bumble Royale!
 

246 gram/944 meter Madeleintosh Tosh Light i färgen Oxblood gick åt för att sticka en kofta strl 38. Jag fick öka en storlek för att få rätt gauge. Tosh Light är verkligen fantastiskt härligt att sticka i och nästan ännu härligare att ha på sig. 0% stickighet och verkar än så länge inte tendera att noppa något.
 

Mönstret den är stickad efter heter Honeybee Cardigan och går att köpa på ravlery. Jag gillar att en kofta helt utan ökningar och minskningar i midjan ändå sitter så är figurpassad!
 

Jag är nästan löjligt nöjd med kombination garn-färg-mönster-knappar som jag tycker kompletterar varandra så himla bra. Jag väljer oftast knappar i en avvikande färg heller än köper knappar i i en färg som är nästna samma som garnet men ändå inte.
Färgen på knappar tycker jag är som gjord för att matcha koftan, samt fjärilen som repeteras i koftans mönster (det ska visst vara ett bi på koftan, men jag tycker det mer liknar en fjäril)
Knapparna har jag beställt hela vägen från USA från Beadfreaky på Etsy. Grym tjej som gör unika knappar i keramik och porslin!
 

En sak jag verkligen gillade med mönstret var hur bra ärmarna var inpassade i kroppen. Koftan stickas nerifrån och upp, när man kommit till ärmhålan stickas ärmarna och stickas sedan i medans man stickar oket.
I detta mönstret var det väldigt noga skrivit hur man skulle göra det för varje storlek och fortfarande jobba i mönstret. Jag har stickat andra koftor som har stickats på samma sätt fast då har det mer varit "sen så ska du minska här och det kommer inte riktigt funka med mönstret men det gör inget för det kommer ändå inte synas att det blir "fel" sen"...lite konstigt tycker jag.
Hur som helst väldigt noga och bra beskrivit i det här mönstret!

..och tillslut en lite glädje bild för hur bra jag och min kofta är!
 
 Tack Eddy, min hovfotograf, för hjälpen med bilderna!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: B R O W N S U G A R

Så fin!

2012-09-17 @ 19:34:13
URL: http://www.brownsugar.blogg.se
Postat av: Anonym

Så himla fin! Du är fantastiskt duktigt!

2012-09-17 @ 19:41:14
URL: http://friskapande.blogspot.se
Postat av: Mimmi

Så fin den är och en underbar färg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0