Nikon AF-S DX 18-105/3.5-5.6 G ED VR

Har köpt ett nytt objektiv!
Jag har haft min dikon D3000 i ungefär 2.5 år. De två första åren hade jag bara 18-55 mm objektivet som följde med huset, jag tyckte det blev bra bilder.
Sen köpte jag mitt Sigma 70/2.8 EX DG MACRO och då förstod jag vad bra bilder var. Nu kan jag inte riktigt med att fota med mitt gamla objektiv eftersom bildkvalitén är så mycket sämre. Samtidigt är macrot inte så optimalt att ha med i sammanhang där man vill kunna ta mer "allround" bilder, både nära, långt ifrån, porträtt osv.
Så med lite rådgivning från min personlige proffsfotografvän Sofia så kom jag fram till att
Nikon AF-S DX 18-105/3.5-5.6 G ED VR  var objektivet jag sökte.
Nu är det inköpt och påväg till mitt föräldrahem i Skåne.
Därifrån ska det få flyga hela vägen från Kastrup till Schipol och till slut landa i min famn på Amsterdam Central.
 
Åh, vad jag längtar!
Jag längtar också efter de två som kommer som leverantörer av mitt nya objektiv, nämligen min lilla mamma och min lilla bror!
 
 
Ser verkligen fram emot att vrida fast det och prova!
Har en del finigheter som ska fotograferas i Amsterdam...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0