World Wide Spin in Public 2012

Idag är det World Wide Spin in Public day.
Det innebär att det sitter spinnerskor i offentlig miljö runt om i hela världen och spinner, just idag!
Jag har dragit mitt strå till stacken och har suttit i plantskolan, som har öppet idag, och spunnit.
Många har hälsat, stannat en stund och tittat, sagt "vad fint" och "sånt höll jag också på med för 30 år sedan". En man var glad över att min spinnrock inte såg ut att ha några vassare delar så att jag inte riskerade att sluta som Törnrosa. Mormor Bep satt hos mig en stund, beundrade och berömde, berättade om när hon spunnit som barn under Andra Världskriget.
 
Resultatet blev att jag spann färdigt och plyade de 150 gram BFL/Silke som Mia färgat till mig i färgställningen Desert Pastell.
Det blev 278 meter långt och ska så småningom användas tillsammans med annat handspunnet garn till en randig kofta. Det ni, det kommer bli fina fisken det!
 
Ullen som Mia färgat åt mig
 

Det blev så himla fint, jag är väldigt nöjd. Längtar verkligen efter att lägga upp maskor och sätta igång. Men jag har 150 gram annan ull som ska spinnas först och några projekt att sticka klart, så jag får allt hålla mig.
 

Tror att garnet kommer att randa subtilt och mycket vackert!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Chatarina

Det blev verkligen superfint! Härlig blogg!

2012-09-15 @ 17:42:46
URL: http://gardets.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0