Ullervads Spinneri

Kampes Ullspinneri i Ullervad ligger bara några kilometer utanför Mariestad. Tillsammans med några sticksugna kompisar cyklade vi dit ut igår för att botanisera bland deras garner i butiken i spinneriet.

Förutom sina egna 1, 2 och 3 - trådiga ullgarner har de ett stort utbud av diverse vävgarn, alpacka, effektgarn och även lakan och handdukar.

Det är svårt att låta bli att handla upp hela studielånet när man är där, men jag lyckades tygla mig själv ganska bra tycker jag!

I butiken på spinneriet kostar dessutom garnen betydligt mindre än i vanliga garnbutiker, det skiljer på cirka 20 kronor!



Tvåtrådigt ullgarn i olika rosa nyanser - planen är att detta ska bli en näverstickad pläd att ha i soffan!



Jag köpte även två nystan raggsocksgarn som ska bli till ett extra par raggsockor åt min sambo.

Garn från Ullervads Spinneri finns bland annat på Garnkorgen tyvärr i ganska dåligt färgutbud. Spinneriet färger i ett väldigt brett spektra, men jag tycker att det är sällan man ser mer än vitt, svart, grått och rött i butik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0