Examensarbete

Nu är synopsisen klar, nu är det bara resten kvar..

Ja, lite så känns det. 14 veckor har jag på mig att skriva, "egentligen" ska man skriva nu till juni och sen hoppa på det igen i september - urknäppt jag vet - jag jobbar dock 50% som trädgårdsmästare och skriver examensarbete på 50%.

Imorgon har jag mitt första riktiga möte med min handledare, sen är det bara att börja plöja litteratur. Jag hoppas att det går vägen och att jag blir klar i tid - det vill säga i oktober. Så att jag äntligen får flytta ihop med min prinsPhilip igen, och att vi dessutom har haft turen att ha hittat en lägenhet tills dess. Jag tror tyvärr att det är större "risk" att jag blir färdig med ex-jobbet i tid än att vi hittat en lägenhet tills dess. Men jag hoppas och håller tummar och tår för att båda två ska slå in.

Med det sagt går jag till växthuset för att börja ta hem växter. Pelargonerna ska börja balkongvänjas och eftersom jag inte har en bil får jag ta med mig en om dagen tills jag har befriat växthuset från pelargoner (och echiveria, agave, canna, flikbladig lavendel och curryört..)
Min balkong ska bli så fin och blommande i år! Jag har inte satsat så hårt på vårblommor, bara lite bellis och penséer, våren är ändå så kort. Men till sommaren blir de amplar, fler balkonglådor, chili och cannor i krukor och en eller fem tomater.



Jag och prinsen en kall januaridag i Skåne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0