Stick och Spinn

Första härvan av finullen jag har tampats så mycket med är nu färdig - och den blev faktiskt inte så tokig. Den är inte superjämn eller len som en barnrumpa. Men ett lite grövre, två-trådigt garn med en härlig rustik känsla. Planen är fortfarande att, tillsammans med den mörkare ullen som jag inte kardat färdigt ännu, sticka något pläd/filt-aktigt att ha i soffan i vår nya lägenhet. När jag nu ska hinna göra det.

Jag försöker alltid att inte starta för många projekt, men nu har jag tvinnandet av finullen, stickandet av Mias mystery shawl, ett par mysterysockar (ett gammalt mysterie som jag hittade mönstret till på ravelry) och en tanke på att börja på en candleflame sjal.

Såhär ser det ut än så länge:








In English - Done with the first skein of fine wool that I've washed, sorted, cut of the bleached ends, sorted again, teesed and carded. Now spun as a 2-ply yarn. It's not perfectly even or smoth. But I still like the feeling of it, and the brown, natural  colour. The plan is to, together with the darker brown wool that I have'nt spun yet, knit some sort of blancet for the sofa in our new apartament. When ever I get the time..

I try not to have to many wip in one time. But now I have the plying, knitting Mias Mytersyshawl and two days ago I cast on a pair of mysterysocks, but the mystery is already out, and there's a thought to knit a candleflame shawl...


Kommentarer
Postat av: TheKnittingSeaman

Tycker att garnet ser jättefint ut! Ska bli kul att se det IRL.

2011-08-10 @ 22:06:32
URL: http://theknittingseaman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0