En finfin examensfest

Igår var det terminens stora event - bygghantverkarnas och landskapsvårdarnas examensfest i trädgården!

Det var grillar, 60-tals parasoller, skumpa, jordgubbar, prinsesstårta, fyrverkerier och en helt massa glada människor. Stämningen var på topp hela kvällen och festen fortsatte nog långt efter att jag begett mig hemåt. Jag hade jobbat 7.00 till 20.00 och var således mör redan när jag ankom till festligheterna vid halv nio snåret. Födelsedagsvinet imundigades och till det grillad haloumi som skulle ätas i pitabröd men som fick klara sig med enbart sallad eftersom pitabrödet (inköpt samma dag) var mögligt, mumsfilibums!

Det var jordgubbar över allt, i lådor, i skålar, på is, i folks händer och munnar. Jag är själv ingen tårtfantast men kände mig manad att ta en sked när en sådan bjöds vid detta festliga tillfälle. Några finfina klasskamrater som flytt staden för jobb på andra platser befann sig också på kalaset och det var såklart hur trevligt som helst!



Hur gott som helst, är det examen så är det!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Helt klart bra fest, ni såg dock lite piggare ut än oss ;)

2011-06-02 @ 19:33:21
URL: http://fiaelise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0