Kattfrossa

Idag var vi på en liten utflykt med dansen till en Arivdstorp en bit utanför Mariestad.
Arvidstorp är en gård som drivs helt av hästkraft - det vill säga ardennerhästar. De använder sig inte av några bensin- eller diseldrivna maskiner i sitt jordbrukt. Vilket enligt dagens normer är ganska fantastiskt.

Vi visades runt på gården och sen fikade vi på smörgåsar av hembakt surdegsbröd och franskchokladtårta!

Jag roade mig med att fota gårdens alla fina katter som hela tiden gick och strök sig mot vår ben och kastade sig på rygg på att vi skulle klia dem!











Detta blev min favoritbild! Man ser verkligen hur katten njuter av att klia sig.

Jag har alltid både haft både hund och katt under min uppväxt. Jag saknade det väldigt mycket när jag flyttade hemifrån.
Nu är jag glad att jag har min lilla Muffin som alltid vill ligga hos mig och mysa och som piper så fort han hör att jag kommer hem (jag hör honom från två våningar under min egen).
När det blir dags för hus kommer det nog också tillkomma en eller två hundar i hushållet, jag är minst lika hundfrälst som kattfrälst.
Många säger att de är antingen hund- eller kattmänniskor, men jag har alltid tyckt lika mycket om båda!

Vad säger ni, är ni hund- eller kattmänniskor? Eller tycker ni lika mycket om båda?

Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hund! :)

Fina bilder!

2010-05-09 @ 16:50:51
URL: http://fiaelise.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag håller med dig Anna!

Är både hund och kattmänniska och kommer att skaffa en egen liten vovve när vi väl får tillgång till vårt hus! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0