KnitPro = KnitNo!

Nu har jag sänt ett lite ilsket men välformulerat mail till KnitPro. Det rör mina 3,5 mm stickor med utbytbar kabel. Jag köpte dem för ca 1 år sen och jag har använt dem mycket, särskilt i stickande av förra årets 6 näversjalar.
Jag trodde att köpa KnitPro innebar att köpa kvalité, men efter ett års frekvent användade är de ny mycket slitna. Träet har slitits "mellan" årsringarna vilket har gjort stickorna helt bumpiga och de har blivit trubbiga och obekväma att sticka med eftersom de raspar emot varandra istället för att fint glida som de ska göra.
Vid närmare granskning när jag skrev mailet upptäckte jag dessutom att den ena stickan blivit så sliten att den är flera millimeter kortare än den andra stickan.



KnitNo - for those who love uncomfortable knitting

Så nu hoppas jag på någon slags kompensation eller åtminstone en ursäkt!
Någon som varit med om något liknande?



Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej men jag har inte stickat så mycke med en och samma sticka, däremot hade en sticka en flisa som stck ut och förstörde. Önskar det vore både spinnerskor och mumintroll i farten när jag ska till Göteborg!

2011-04-04 @ 17:10:45
Postat av: Tina

Inte riktigt som du beskriver det, men däremot har flera av mina tippar blivit väldigt trubbiga. Trist. Det ska bli intressant att höra vad du får för svar.

2011-04-04 @ 18:53:02
URL: http://tootitosh.blogspot.com/
Postat av: mia

Jag har några såna stickor men jag irriterade mig så dant på garnet som fastnade i skruvgrejen hela tiden så utslitna är dom då verkligen inte.. Men du, jag gillar när spetsarna blir butta, då sticks dom inte så mycket.. Förstår nu jag är den lite 'aviga' damen.

2011-04-04 @ 23:20:20
URL: http://mialivet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0