Köttfärsgarn och Död Duva

Hos Elin färgade jag även mitt sländspunna garn.

Inspirerad av Duva ville jag göra något i samma färgställning, vilket jag lyckades med fram tills efter att jag hade micrat garnet - då det gråa tagit över. Eftersom färgerna blev väldigt dova och allt det gröna nästan försvann  helt - uppätit av det grå - så fick de två härvorna heta Död Duva.





Sen ville jag göra något rött (det skulle blivit en present tänkte jag men det blev så himla snyggt att jag tänker behålla det för mig själv för all framtid). Så det färgades med rött och bordeaux och fick väldigt starka, klara färger.
Det fick heta Köttfärsgarnet eftersom det såg precis ut som en paket vakumförpackad köttfärs när det låg inslaget i plastfolie i väntan på sin tur i micron!







Ni kan se varifrån Köttfärsgarnet fick sitt namn va..:)

Om det är någon som mot all förmodan befinner sig i Stockholm i helgen istället för på  SIV på Grötö så tycker jag att ni bör passa på att besöka trädgårdsmässan Nordiska Trädgårdar i Älvsjö och hälsa på mig i monter 16:34!

Kommentarer
Postat av: eddy

köttfärsgarn och död duva är två helt eminenta namn. ska hälsa calle att han kan låna sländan=)



kommer sakna dig till helgen, kramkram

2011-03-23 @ 10:17:34
URL: http://blogg.passagen.se/eddysblogg
Postat av: mia

Köttfärs!! Ja, jag ser den. Jag har också haft problemer med färg som blandat sig i micro till någon obestämd färg, sån som alltid hände med modelleran efter några knådningar.. Läste man skulle använda microplast, gladpack, för att detta inte skulle hända, men det gör ju du. Så då har jag lärt mig att felen nog ligger hos mig.. Nu tycker jag ändå att dina färger ser fina och klara ut, inte mycket grålila att se där :)

2011-03-23 @ 16:38:00
URL: http://mialivet.blogspot.com/
Postat av: Garntrollet

Jag tycker att det blev fina färger. Jag tänker på något ätbart: blåbär och hallon och det köttfärgade ser ut som... ljusa tranbär :-)

2011-03-24 @ 08:49:14
URL: http://www.garntrollet.se/blog
Postat av: Garntrollet (igen)

Ooops... vi är vego i vårt hushåll, så jag tänkte inte på kött som ätbart ;-) Fint blev garnerna i alla fall :-)

2011-03-24 @ 19:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0