Blue for Two - the yarn

Igår kväll blev Blue for Two färdigt navajoplayat garn. Döm av min förvåning så blev det på pricken lika många meter som The Pink Grapefurit, 269 meter på 100 gram, knasigt!

Idag efter jobbet har jag ägnat mig åt lite balkongspinning, i solen med mina vårblommor och pelargoner börjar ullen från helgen omvandlas till garn på spolen. Jag ska spinna ihop den turkosa BFL:n med den gröna BFL:n och den mångfärgade Humbugen och sen tvinna det med en tråd shockrosa merino-silke som jag spann för några veckor sen. Resten av den rosa merinoullen ska jag nog kladda lite färg på, jag höll på att dö av tristess av att spinna rosa, rosa, rosa, rosa, rosa...







Kommentarer
Postat av: eddy

hej=) vad härligt garnet blev! jag har beställt ull nu så jag är supersugen på att åka iväg å färga, men jag antar att alla ni andra färgat för resten av livet typ=).



å det där med fröerna låter finemang det =). vi har trädgårdsdagar på liseberg nu förresten. massa smarrigt att sätta tänderna eller plånboken i... just det ja, jag tänkte fråga en expert. jag vill så gärna köpa lavendel. visst är den flerårig? men jag har även fått för mig att den inte klarar att övervintra ute... är det så?? kramkram

2011-05-06 @ 20:34:51
URL: http://blogg.passagen.se/eddysblogg
Postat av: eddy

å vad härligt! då ska jag slå till på lavendel. såg att de såldes flera fina sorter på trädgårdsdagarna idag. ska gå dit och köpa mig en imorgon efter jobbet. synd på fjärilslavendeln, det var den jag var mest sugen på, men jag vill ha en som är tålig hr i sverige så det får bli någon annan variant=).



jag köpte lite ull på world of wool. var ju tvungen att trösta mig med något när jag inte kunde hänga med på er härliga helg. det blev lite blandad kompott. vill gärna testa på att spinna lite olika fiber. köpte även ett ofärgat sockgarn så jag tänkte att du någon gång får visa hur man gör det så där dösnyggt som du gjorde på kursen=) krameli

2011-05-06 @ 23:05:39
URL: http://blogg.passagen.se/eddysblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0