Fiskmåsar hör hemma vid havet!




Gaaaah! De är tillbaka, fiskmåsarna som spolierade min nattsömn hella förra sommaren! De bosatte sig förra året precis på taknocken på hyreshuset mitt emot mitt. Ungarna skrek, föräldrarna skrek, deras vänner som kom på besök skrek, deras fiender som ville äta upp dem skrek!
Men allra mest skrek jag som inte fick en enda natts full sömn på grund av dessa hemskingar!

I morse var jag sugen på att ringa Mariehus och be dem göra något åt det. Sen kom jag på att jag åker här ifrån den 2 juni och kommer inte tillbaka förän den 1 september, så jag slipper kanske det värsta skrikandet.
I sure hope so! Hoppas inte ungarna kläcks innan jag har hunnit åka, någon som vet när måsungar tittar ur sina ägg?

Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha, jag upptäckte också att Mariestad hade fiskmåsar häromveckan. De fanns inte här när jag köpte lägenheten i januari, och jag hade glömt att stan låg vid Vänern.. Vilken tabbe! ;)

2010-04-12 @ 20:17:19
URL: http://fiaelise.blogg.se/
Postat av: HaNNa

Jag har svurit åt de där måsarna sen jag flyttade hit 2007. De är överallt, hela tiden och tysta är de inte heller. Jag har försökt att fatta var de har sin bon och när ungarna tittar ut, men jag har bara lyckats se vuxna individer, oavsett tid på året.



Deras favoritsyssla på sommarhalvåret är att flyga fram och tillbaka förbi mitt halvt öppna sovrumsfönster och skrika så högt de orkar. Det är inte kul. Tyvärr funkar det inte att i ren frustration försöka pricka fåglarna med småsten heller. Eller att skrika på dem. Och andra saker jag testat men lyckats förtränga...

2010-04-13 @ 08:30:11
URL: http://malumbub.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0