Blå, blå sockar

Paralellt med att färdigställa den senaste näversjalen så håller jag på att sticka ett par raggsockar.

Nästan alla mina raggsockar är nu slitna beyond saving! De är lagade gång på gång men är nu så tunnslitna på undersidan att de inte går att rädda - min plan är att repa upp foten - spara skaftet och sticka på en ny fot. Jag kan bara inte slänga en raggsocka utan att försöka ge den lite mer konstgjord andning!

De jag stickar på nu är dock från scratch i ett blåmelerat Kaffe Fasett - garn. Ett tunt sockgarn av bra kvalité som jag har stickat mycket med innan!






Kommentarer
Postat av: Mia

Tack för kommentaren på min blogg! Så kul med en annan nybörjare med slända ska bli kul att se hur vi utvecklas i spinnandets ädla konst!

2010-12-07 @ 20:36:04
URL: http://miastickar.blogspot.com
Postat av: Miam

Du har nåt att hämta på min blogg!

2010-12-08 @ 11:10:41
URL: http://miastickar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0