Förkylning, huvudbry och vampyrer

Sitter hemma idag och är förkyld..

Blev förkyld i helgen och inatt gick jag upp klockan 2 för att tända marshaller runt om i hela Mariestad tillsammans med några andra knasiga trädgårdsstudenter och vår excentriske stadsträdgårdsmästare. Allt detta inför lucia så att Mariestadsborna skulle ha något vackert att vakna upp till.

Trevligt - abslout - men det hjälpte inte mig att bli friskare direkt, 13 minus grader som det var. Så nu sitter jag hemma istället för att vara i skolan och ha ritworkshop och vet inte om jag ska sticka eller spinna. Det ger väl sig så småningom!
Framför några avsnitt Vampire  Diaries ska hantverkandet ske i alla fall.



Den här ståtliga amaryllisen fick jag i julklapp av folkdanslaget som jag spelar och dansar i här i Mariestad. Vid julavslutningen uppmärksammas vi spelmän lite extra, vilket såklart är mycket trevligt. Jag hoppas bara på att den hinner börja blomma innan jag och sambon åker till Skåne om en vecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0