Chokladtuggummi, tasty or not?


Köpte och provade chokladtuggummi från Stimorol, jag älskar ju choklad men det är kanske inte det bästa för figuren så jag tänkte att prova kan man alltid göra.

Tuggummit till vänster med chokladmintsmak smakar inte direkt choklad. Det smakar mer som ett vanligt minttuggumi. En kort stund efter det första tuggandet får man en aning om choklad, som sen snabbt för svinner för att smaka som ett helt vanligt pepparmintstuggumi. Inte så kul kanske, men man får ändå den fräscha känslan i munnen som man ofta vill uppnå genom att tugga tuggummi.

Till höger har vi choklad- och karamelsmak. Detta tuggummi smakade mycket mera choklad, men på ett lite mjöligt och obehaghligt sätt. Det är inte direkt som att låta en bit Valrhona smälta i munnen. Det är kanske inte heller tanken, men det smakar helt enkelt inte så gott och det känns dessutom väldigt konstigt att tugga och tugga och tugga på något som smakar choklad. Känslan av att tugga tuggummi och samtidigt äta något som smakar choklad hänger helt enkelt inte ihop.

Ska jag välja blir det chokladmintsmaken den var lagom mycket tuggummi, lagom mycket choklad och man kände sig fräsch ochg mintig i munnen efteråt!

Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Håller med dig fullkomligt, gillade inte alls dessa två, men måste jag välja hade jag ockås valt mint! =)

2010-03-29 @ 20:02:15
URL: http://homeofeternity.blogg.se/hannaspyssel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0