Silke

Eftersom det gick så himla bra på hemtentan som jag slet med förra veckan - 97/100 poäng - så tyckte jag att jag var värd att unna mig något fint.

Så in på tradera det bar för att titta på lite fina fibrer! Efter lite letande hittade jag en auktion på silke - både kardflor och topsband. Säljaren rekomenderade att kardfloret kunde kardas tillsammans med ull för att bli en mycket vackert garn.



Jag tycker att färgerna ser mycket vackra ut och det ska verkligen bli spännande att prova att spinna med silke. Är det någon som testat? Rent eller kardat med ull?

Bilden är från traderaannonsen, jag får hem det någon gång nästa vecka!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har kardat in sådana i ullen och det blir jättefint! Från samma leverantör tror jag! Jag delar den i minder bitar och drar ut dessa på längden först, silke är starkt, och mjukt. Glatt, inte så lätt att spinna som det är kanske.

2010-11-29 @ 23:16:33
URL: http://faleartut.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0