Phalaenopsis

Härom kvällen var det nyinvigning av Vänerblommor, den absolut mysigaste blomsterbuktik jag vet!
Förutom blommor är butiken fylld av vackra ting, inte till salu, men som en slags utställning. Bland annat står en stor rostig säng mitt i butiken, med härliga kuddar och filtar på. Överallt ligger trädgårdsböcker och tidningar och vackra stilleben står mitt ibland blommor och krukor.

Jag ska ta med mig kameran dit någon gång och dela med mig av härligheten.

Nåväl - nyinvigning alltså - det var vin, snittar och Åre-praliner och såklart en hel massa vackra blommor. Jag och Philip plockade på oss lite mer höstfägring till balkongen och jag kunde såklart inte låta bli att köpa ännu en Phalaenopsis orkidé...



Det blev en ljust limegrön, med ljusrosa prickar och djupt, ceriserosa tung!a


Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Köpte också en ny orkidée häromdagen! Den är också av samma sort som din, fast den är grön och lila! Den är jätte fin faktisk! :)

2010-09-07 @ 22:09:43
Postat av: Johanna

Köpte också en ny orkidée häromdagen! Den är också av samma sort som din, fast den är grön och lila! Den är jätte fin faktisk! :)

2010-09-07 @ 22:09:53
Postat av: B R O W N S U G A R

fin :)

2010-09-08 @ 16:23:03
URL: http://brownsugar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0