Svamphöst!

Det har varit ganska magert på svampplockarfronten i höst. M
en efter lite tips från en av mina lärare så gav jag och Philip oss ut på vars en cykel för att jaga svamp!

Först verkade vårt jakt bli fruktlös...men sen PANG så stod de där! Större än jag någonsin plockat och i mängder.
Efter att ha promenerat en liten bit till så hittade jag dessutom ett stort gäng trattkantareller. De har inte riktigt kommit igång än och var fortfarande ganska små, men jag plockade några men lämnade kvar de flesta.

Nu vet jag var de finns, trust me - I'll come back for you!





Den största kantarellen, som också var den första vi sprang på idag!



Trattkantareller som ska torkas så att vi kan göra goda svampsåser med perfekt kokt tagliatelle till vintern!

Så ut i skogen med er nu!


Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0