Mission impossible

Det här med att hitta lägenhet i Göteborg, släng dig i väggen va!

Jag är min prinsPhilip har sökt flera lägenheter om dagen sedan i januari, jag har stått i kö sedan 2008, Philip har stått som medsökande sedan våren 2010. Men inte räcker det, när man är 1 av 4000 andra sökande på en lägenhet. Det här med kösystem tror jag mest är bull för övrigt, det är de som har bäst inkomst som får lägenheterna i slutändan i alla fall. Strunt samma om det är en läkarstudent och en snart färdigutbildad trädgårdsmäsatare helt utan betalningsanmärkningar som har stått i kö längre än en 50-årig injengör med mycket kosing. Det är the one with the kosing som får den.

Så till hösten vet vi inte vad som händer, prinsPhilip med sällskap blir kickade från sin lägenhet, som egentligen ska vara kontor visst, till sommaren. Han som står på kontraktet trollade de fram en tvåa till, resten får klara sig bäst de kan.
Ska det vara så?

Vad gör man om man inte hittar ett boende? Att vara inneboende på 8 m2 hos okänd person är ju ett alternativ, men hur blir det då med oss? Det är säkert inte så uppskattat av ägaren att flickvän OCH katt kommer dit varje helg. Då blir det inte mycket till oss.

Det är verkligen 2 ton ångest på det!

Ingen snäll som har en lägenhet över som ni inte behöver?
Skitig trädgårdsmästare och flitig läkarstudent mottager tacksammast!



Kommentarer
Postat av: eddy

ni får bo i vårt kök om ni vill=) fast det blir nog lite trångt =p....

ska höra mig runt hjärtat, det ordnar sig säkert.

kram

2011-04-29 @ 10:27:53
URL: http://blogg.passagen.se/eddysblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0