Navajoplyad Grapefrukt

Igår kväll blev min pink grapefruit - ull som jag färgat hos Elin färdigt navajoplyat garn!

Det är tunt, tunt spunnit, så tunt som jag kunde. Lite ojämnt emellanåt då jag lärt mig spinna med långa drag. Ett mycket skönare sätt att spinna! Sedan navajoplyat och alltså numera tre-trådigt. Av 100 gram corridaleull, från början vitt sedan färgat, blev det 269 meter 3-trådigt garn. Jag ska nog använda det till en kurbitsmössa, om det räcker, jag får räkna lite på det!

Nästa spinnprojekt blir Blue for Two!
Pink grapefruit och Blue for Two kompletterar varandra fint med varm/kall färgkontrast. Kanske får Blue for Two bli ett par kurbitsvantar för att matcha mössan med..







Muffin ville också vara med, och vem är jag att säga nej när han poserar såhär fint framför kameran<3

Kommentarer
Postat av: miastickar

Så fint! JAg har tyvärr inte spunnit på ett tag, tiden oc orken ar inte funnits och idag är det feber som gäller!

2011-04-26 @ 13:28:04
URL: http://.miastickar.blogspot.com
Postat av: Sofia

Guuuud va fint! (och kissen också såklart :)

2011-04-26 @ 20:09:27
URL: http://fiaelise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0