Rött var det här!

Några av mina pelargoner blommar nu så fint på balkongen. Jag var lite fundersam över om de skulle blomma något eftersom de tokarna stått och blommat i växthuset hela vintern. Min favorit - Apple Blossom, verkar lite trött efter vinterns strapatser men mina tre rödblommande pelargoner står vackert och blommar i solen.

Jag har tog många sticklingar i samband med att jag beskar dem tidigare i våras. Några av dem har jag krukat in idag och de ska så småningom få flytta till stickglada flickor i Göteborg.
Har ni tänkt på det - ni som läser stickbloggar - att många stickbloggerskor även verkar ha ett stort trädgårdsintresse. Framåt varmare tider blir det mer och mer trädgård och mindre stickeri.



Sticklingen till denna pelargon är ärligen stulen på Hellekis Säteri för 3 år sedan



Denna var årets pelargon 2009, den har ett knasigt bladverk i grönt, rött, vitt och gult som går som ringar utifrån fästet. Sticklingen norpade jag i en urna i Kristianstad 2009.



Detta är en annan knasig pelargon med fyllda blommor som mest liknar en kalanchoe. Den råkade jag visst få med mig från Lunds Botaniska trädgård 2009.

Ja, jag är en simpel sticklingstjuv..Men ni vet vad de säger - stickling tar sig inte om den inte är stulen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0