Yrvädret Älva

Min lillebrors nya kattunge Älva är ett riktigt yrväder. Än är hon i fönsterkarmen och tuggar krukväxter, än slår hon kullbyttor runt leksaksmössen. Men favorit sysselsättningen just nu är att jaga Muffin, min katt som beter sig som om älva, liten som hon är, är en riktigt läskig typ som man bör hålla sig undan. Så ni kan tänka er hur det ser ut när min stora tvååring springer iväg med en liten pälsboll i hälarna..

Älva är renrasig norsk skogskatt och ser ut att vara mycket större än vad hon egentligen är tack vara sin våldsamt fluffiga päls. Pappa kanske kan använda henne som tupé...






Pappkassar är kalasmysigt att ligga i och busa med!

Sen tvingade min mamma mig att lägga upp en bild på lemurbäbisar, hon och lillebror har just varit en sväng i Stockholm och hälsade på dem på Skansen.
Men jag kuppar lite och tar den här bilden där en av de större lemurerna ser ut att tro att han är rockstjärna med handen i vädret och luftmikrofon framför munnen..




Kommentarer
Postat av: eddy

2011-04-22 @ 10:07:35
URL: http://blogg.passagen.se/eddysblogg
Postat av: eddy

å vilken sötnos!!!!! helt underbar1

henne får vi hoppas att det blir ungar på.. jag är absolut aspirant=)

2011-04-22 @ 10:08:15
URL: http://blogg.passagen.se/eddysblogg
Postat av: Garntrollet

Vilka härliga bilder. Katter är aldrig fel! :-) Vilken söt liten pälsboll. Vi har endast en katt kvar, för ett år sedan hade vi fyra. Tre var vi tvugna att avliga (pga av ålderskrämpor, två av dem var 17 år, och en som hastigt fick njursvikt) under loppet av 4 månader. Det var tungt och är det fortfarande.

Lemurer är verkligen störtsköna. De ser ut som riktiga "epikuréer" :-)



Ha en trevlig påskhelg.

2011-04-22 @ 10:12:25
URL: http://www.garntrollet.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0