Mitts of Rivendell

När jag stickat klart Roses of Rivendell hade jag mycket garn kvar och det blev genast helt uppenbart för mig att jag behövde ett par mitts - halvvantar, att matcha buffen med.

Så genom att improvisera ett mitts mönster kombinerat med en förenkling av Rivendells hjärtmönster stickade jag ett par mitts. För att framhäva rosengarnet stickade jag muddar och avmaskningen för tummen i ett vitt babyalpacka silk garn från Drops. Det fint rosengarnet att "poppa", sticka ut lite mer kanske man kan säga på svenska.

Jag är nöjd med det romantiska utseendet de fick!






IN English
When I had finished the Roses of Rivendell cuff and I had alot of yarn left, it became obvious to me that the cuff needed some company. A pair of mitts would be the perfect partner.

So I improvised a mitts pattern and combined it with the heartpattern, in a somewhat changed way, from the Rivendell smokering. To make the rose-yarn pop I used white babyalpacka silk for the ribbed part and the bindof around the thumb.

I'm pleased with the romantic look of the mitts!


Kommentarer
Postat av: TheKnittingSeaman

Fiiint!

2011-08-08 @ 11:53:46
URL: http://theknittingseaman.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Superfina, och sjalen är riktigt vacker!

2011-08-08 @ 12:46:02
URL: http://yarn-madness.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0