Rivendell

Av mitt vildrosegarn håller jag nu på att sticka en Rivendell Smokering. Det var via Garntrollets blogg som jag fick syn på denna skönhet och förstod att det helt klart var detta jag skulle sticka av mitt Vildrosegarn.

Den är trevlig att sticka och garnet är väldigt mysigt och mjukt. Det är en så speciell känsla att sticka av sitt egna garn, en speciellt underbar känsla!

Samtidigt spinner jag på finullen jag fick av Elin i våras, den har jag tvättat sorteret, klippt av blekta toppar, tesat och kardat tillsammans med silke. Tyvärr är den mycket dubbelklippt så trots tidigare sortering är det mycket ullpluttar som måste pillar bort under spinnandet. Men det blir trots det ett ganska snyggt garn!





Kommentarer
Postat av: MiA

Oh! Läckert! Måste spana in det mönstret :)

2011-08-02 @ 18:56:02
URL: http://minspiration.blogspot.com
Postat av: miastickar

Ser fint ut, ska bli kul att se helheten sen! Och vilka ljuvliga gladsockar!

2011-08-02 @ 22:01:42
URL: http://miastickar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0