Sköna lökar..

Jag blev så lycklig när jag kom hem efter jul och nyår och såg att amaryllisen jag fått av mitt folkdanslag fortfarande var i blom på den ena stängeln med fyra utslagna blommor samt två blomknoppar som var på gång.

MEN - i min iver över att den fortfarande blommade klantade jag till mig rejält! Jag skulle nämligen skära av den överblommade stängeln och när jag var färdig med det stod jag stängeln som var i full blom i hande! Så klantigt av mig, nu får den stå i en vas och vara vacker istället. Det är ännu en stängel på väg upp ur löken, jag hoppas att den orkar fram i blom.

Igår besökte jag min favoritaffär när det gället blommor - Vänerblommor i Mariestad. Där hade de amaryllisar med en stängel för bara 20 kronor - så jag köpte två! En ljusroa och en vit! Den rosa är redan på väg i blom och de pryder sin plats i fönstret och på soffbordet!








Kommentarer
Postat av: Garntrollet

Vilka vackra bilder! Sparar du dina amaryllis? Förra året fick min ena amaryllis frökapslar, men jag visste inte vad jag skulle göra med dem.



Jag vet inte hur ren kamel är att spinna/sticka med, men blandningen med silke är ljuvligt mjuk. Av vad jag kan bedöma hittills. Jag har "ren" kamel (baby camel) i någon påse som jag inte har spunnit än, den känns mjuk om än väldigt korta fibrer så jag har dragit mig för att sätta igång med spinningen av den.

2011-01-12 @ 10:49:23
URL: http://www.garntrollet.se/blog
Postat av: Jenny

Fin blogg :)

2011-01-14 @ 09:45:54
URL: http://jennykarolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0