Blueberry Fluff

Idag är det egentligen vila i TDF som gäller - cyklisterna vilar = spinnare vilar.
Meneee...det är ju så roligt att spinna och jag ville se mitt senaste garn Blueberry Fluff färdigt så jag har spunnit ändå..

Blueberry Fluff är mitt första alpackagarn, babyalpacka för att vara exakt.
Ullen är köpt från WOW via Elin och färgades under Colour Queens färghelg i maj.
Alpackan var en trevlig bekantskap att stifta, jag tyckte det var trevlig att spinna. Nog för att den flög genom fingrarna med den gav mig inga större besvär.

Blueberry Fluff är tvåtrådigt, 248 meter långt, mjukt och mysigt. Ser fram emot att sticka något vackert av det, en halskrage att värma mig med i vinter kanske.

..och jag måste erkänna att jag började spinna lite tussah silke efter att jag var färdig...






Kommentarer
Postat av: Mamma

Var på Kristianstadsdagarna i kväll. Köpte underbar italiensk glass på Darins och vill bara berätta att ditt "blåbärsgarn" har precis samma färg som deras blåbärsglass, mums.

2011-07-11 @ 23:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0