Naturen bjuder på..

...ostkaka med nyplockade blåbär och mörkröda och supersöta jordgubbar.

Medan sockervattnet till jordgubbs och mynta saften kokar upp passar jag på att slänga ihop ett inlägg.

Idag har jag plockat kantareller, eller nej, idag har jag plockat kantarell. Jag hittade nämligen bara en. Mitt och prinsens bästaste svampställe har nämligen omvandlats till ett kalhygge efter att ett gäng lönnmördare varit i farten. Eller snarare granmördare, för granen var borta och björken kvar. Därmed har vårt svampställe blivit starkt solbelyst och vi kan nog räkna bort några större kantarellskördar i år. Men jag hoppas på att kunna plocka mycket taggsvamp när den säsongen sätter i för där hade träden fått vara i fred till min stora lycka.

Däremot var min blåbärsjakt desto mer lyckad och jag kom hem med en liter - för jag orkade inte plocka mer. Min jakt på syltsocker var dock inte lyckad, syltsockret var slut, ikväll skulle det komma in mer som tur var.

Så i väntan på syltsockerts ankomst kokar jag saft och spinner vidare på mitt handfärgade alapcka-garn, Blueberry Fluff!




Kommentarer
Postat av: Sofia

Ajajajaj vad det där såg gott ut då!

2011-07-10 @ 17:55:13
URL: http://fiaelise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0