Thick and Thin

I helgen har det inte blivit något spunnit eftersom jag har varit i Göteborg i min och prinsens nya lägenhet. Vi har ställt i ordning det han flyttade dit förra veckan med hjälp av hans föräldrar. Vi har också spenderat en dag på IKEA med allt vad det innebär av ihopbyggande efteråt.

Men jag har stickat på ett par sockar som har fått namnet HappyStripes, jag hoppas bli klar med dem snart så att jag kan börja på min Myrtle kofta. Men det är mycket att göra nu mer flytt och annat lajbans.

Innan jag åkte till Göteborg hann jag i alla fall spinna mitt första Thick and Thin - garn. Det är spunnet av en merinotop som jag köpte från spinspiration när de la ner. Jag har inte varit så sugen på att spinna det för jag tyckte inte att det var så snyggt. Så det var till min stora glädje som det blev ett superläcker garn! Det är inte riktigt mina färger så jag tror att jag kanske ska ge bort det. Jag har 100 gram kvar att spinna så det ska jag väl också försöka hinna med att göra också bland flyttkartonger och röra..






Kommentarer
Postat av: TheKnittingSeaman

Najs! Jag har nog fortfarande inte spunnit något vettigt thick and thin. Fast jag har börjat fundera på corespun... :P

2011-07-26 @ 10:04:32
URL: http://theknittingseaman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0